Na Wydziale Matematyki i Informatyki od 2019 roku działa LEGO® Education Innovation Studio. Powstało z myślą o studentach, naukowcach, ale też szkołach (nauczycielach i uczniach), z którymi uczelnia współpracuje. W pokoju pełnym klocków LEGO odbywają się seminaria i warsztaty doskonalące nauczycieli i studentów, lekcje otwarte i prowadzone przez studentów kierunków nauczycielskich, praktyki studenckie, warsztaty dla uczniów, turnieje LEGO, a także cykliczne spotkania sieci Ambasadora Przyjaznej Edukacji.

W Międzynarodowy Dzień LEGO dr Barbara Borkowicz z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM odpowiada na pytanie Biura Prasowego UAM i wyjaśnia dlaczego LEGO to coś więcej niż tylko klocki?

– Wykorzystanie narzędzi robotyki w edukacji jest tematem zainteresowania osób związanych z nauczaniem już od dłuższego czasu. Wraz z postępem -technologicznym na rynku pojawiają się coraz to nowe narzędzia mające na celu wsparcie rozwoju umiejętności uczniów oraz zwiększenie ich aktywności w toku nauki. Należy sprawdzać skuteczność takich narzędzi, stąd potrzeba badań prowadzonych w jedynym w Polsce akademickim LEGO® Education Innovation Studio – wyjaśnia.

I dodaje: – Cykliczna praca uczniów z narzędziami LEGO® Education pozwala nie tylko na rozwój umiejętności przedmiotowych (takich jak programowanie czy myślenie komputacyjne). Ale poza, oczywistymi w przypadku klocków, umiejętnościami manualnymi czy ruchowymi, możemy rozwijać szereg kompetencji społecznych, emocjonalnych, twórczych czy poznawczych (współpracę, kreatywność, komunikację, rozwiązywanie problemów, budowanie strategii, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów).

Cały tekst dostępny na stronie uam.edu.pl

 

Odwiedź stronę poświęconą projektowi