Wniesie opłaty rekrutacyjnej to jeden z koniecznych kroków w procesie rekrutacji. W jej sprawie dostajemy sporo pytań, które zebraliśmy wraz z odpowiedziami. 

Wysokość opłaty

Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł za zapis na każdy kierunek/specjalność studiów, niezależnie od liczby wybranych kierunków/specjalności studiów. W Systemie Internetowej Rekrutacji pole, w którym należy podać wysokość opłaty, uzupełnia się automatycznie.

Co w przypadku rekrutacji na kilka kierunków?

Jest to opłata jednorazowa. Oznacza to, że zapisując się na dwa kierunki, musisz dokonać dwóch płatności – po 85 zł dla każdego zapisu. Istotne jest przestrzeganie terminu, do którego można dokonywać wpłat oraz tytułu przelewu.

Jak dokonać opłaty?

Opłata rekrutacyjna może być wykonana przelewem online lub tradycyjnym. Najwygodniejsze rozwiązanie to opłacenie zapisu w SIR. Wystarczy, że wybierzesz przycisk „Opłać zapis” i wybierzesz opcję płatności: przekaz tradycyjny lub przelew online, w tym BLIK.

Jak sprawdzić status płatności?

Weryfikacja jest możliwa poprzez System Internetowej Rekrutacji. Na swoim koncie w zakładce  „Podsumowanie” znajdziesz informacje o statusie płatności.

Czy jest możliwy zwrot opłaty rekrutacyjnej po odmowie przyjęcia na studia?

Zwrot w przypadku niezakwalifikowania do przyjęcia na studia jest niemożliwy. Opłata rekrutacyjna to opłata wniesiona za przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego, niezależnie od jego rezultatu oraz decyzji o podjęciu studiów. Nie podlega, więc zwrotowi.

W jakich przypadkach możliwy jest zwrot opłaty?

Kandydaci pytają też o zwrot w przypadku wycofania się z rekrutacji. W tych sytuacjach zwrot jest możliwy, jeżeli decyzja o rezygnacji z rekrutacji została podjęta przed zakończeniem terminu zapisów. Wystarczy wejść w zakładkę „Moje zapisy” i wybrać opcję „Wycofaj”. Opłata rekrutacyjna zostanie uwolniona i trafi do portfela jako „Kwota wolna/do dyspozycji”. Możesz ją wykorzystać przy zapisie na inny kierunek lub podczas rekrutacji w drugim naborze.

Założyliśmy też, że niektórzy podejmą decyzję o zupełnej rezygnacji ze studiów i nie będą chcieli ponownie wykorzystać uwolnionej opłaty. Takie osoby też mogą odzyskać pieniądze. Muszą wówczas wypełnić formularz zwrotu opłaty rekrutacyjnej. Pieniądze zwrócimy Ci na rachunek bankowy.

Opłata rekrutacyjna zostanie także zwrócona, jeśli nie zostanie uruchomiony kierunek, na który chcieliście się dostać.

Jeśli masz pytania o proces rekrutacji, odwiedź FAQ rekrutacyjny. Zebraliśmy tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – przejdź na stronę.