Produkcja audiowizualna, to unikatowa oferta, która łączy dziennikarstwo i komunikację społeczną z produkcją filmową i telewizyjną. To propozycja studiów magisterskich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Jesteś zainteresowany? Poznaj szczegóły.

 

To wyjątkowa propozycja, bo kierunek łączy nauki społeczne i sztukę. Zdobędziesz nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także cenne doświadczenie i umiejętności praktyczne. Produkcja audiowizualna to kierunek skrojony według potrzeb i oczekiwań rynku pracy. Jako absolwent  z powodzeniem znajdziesz pracę w: telewizji, studiach filmowych, instytucjach kultury i sztuki, agencjach public relations czy marketingowych. Co więcej, będziesz także przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie tworzenia utworów audiowizualnych i ich promocji.

Po pierwsze: praktyka

– Studiując na tym kierunku zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim kompetencje i umiejętności w zakresie produkcji audiowizualnej. Gwarantują to Tobie wykładowcy „z górnej półki”, profesjonalny sprzęt audiowizualny będący w dyspozycji studentów oraz prostudencka atmosfera na WNPiD. Unikatowy charakter studiów sprowadza się do łączenia nauki z pasją, możliwości tworzenia produkcji audiowizualnych pod okiem fachowców w czasie prowadzonych pracowni i warsztatów oraz bezwarunkowe przenikanie sztuki do treści programowych studiów – zapewnia dr hab. Dominika Narożna.

Zobacz, jakie zajęcia czekają na kierunku

Wykładowcy, którzy poprowadzą zajęcia to praktycy z wieloletnim doświadczeniem, które przekażą studentom. Wybierając produkcję audiowizualną spotkasz się w sali wykładowej z Ewą Ewart – dziennikarką i wielokrotnie nagradzaną reżyserką filmów dokumentalnych, specjalizującą się w filmach przełomowych oraz mocno przemawiających do odbiorcy.

Po drugie: specjalizacja

W trakcie pierwszego roku studiów wybierasz też jedną z dwóch specjalizacji, które pozwoli Ci skupić się na wybranej dziedzinie. Wyszczególnione zostały:

Promocja form audiowizualnych – jest dedykowana tym, którzy w ramach podejmowanej działalności, będą propagować różne gatunki audiowizualne. Na specjalności poznasz metody i narzędzia promocji produkcji audiowizualnej w teorii i praktyce oraz sposoby kreowania wizerunku firmy czy instytucji przy pomocy sfery audiowizualnej.

Producent audiowizualny – freelencer – kierowana jest do tych, którzy chcą w przyszłości tworzyć własne materiały audiowizualne (począwszy od news’ów, poprzez reklamy i teledyski, a skończywszy na reportażach i filmach dokumentalnych). Na specjalności od A do Z dowiesz się, jak prowadzić własną firmę zajmującą się produkcją audiowizualną (organizacja, finanse, kreatywne procesy).

Przejdź do strony kierunku

Dowiedz się więcej o rekrutacji na UAM