Jesteś ciekawy świata? Od zawsze towarzyszyła Ci żądza wiedzy? Z zaciekawieniem obserwujesz to, co dzieje się wokół Ciebie, a jeszcze chętniej komentujesz? Potrafisz być dociekliwy? Od dziecka marzyłeś o pracy dziennikarza? Zapraszamy na studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

 

Pomożemy Ci zdobyć wiedzę i doświadczenie przydatne w tej pracy. Stawiamy na praktyczne umiejętności na każdym etapie studiów. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia licencjackie, które trwają trzy lata. Możesz uzupełnić swoje wykształcenie i zdobyć tytuł magistra, decydując się na 2-letnie studia II stopnia.

Co w trakcie studiów?

Na pierwszym roku studiów licencjackich wyposażymy Cię w podstawową niezbędną wiedzę. Wykłady i ćwiczenia przewidziane w programie są różnorodne i stanowią solidny fundament. Dowiesz się jak funkcjonują współczesne media i jakie zasady obowiązują w redakcjach. Poznasz etykę dziennikarską i nauczysz się rozpoznawać zagrożenia czekające na dziennikarzy. Odkryjesz tajniki komunikacji międzyludzkiej, a także dowiesz się jak przygotować efektywną reklamę czy kampanię promocyjną.

Jeden kierunek, wiele możliwości

Kolejne dwa lata studiów to dla Ciebie czas na naukę w ramach specjalności. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek, który daje wiele możliwości kariery zawodowej. Możesz zostać pracownikiem mediów, marketerem, specjalistą z zakresu public relations.

– Najczęściej studenci studiów stacjonarnych wybierają trzy specjalności – dziennikarstwo, reklamę i promocję oraz marketing on-line. Na studiach niestacjonarnych, największym zainteresowaniem cieszą się dwie pierwsze. Zajęcia w ramach specjalności prowadzone są przez kadrę akademicką oraz praktyków – dziennikarzy, marketingowców, specjalistów z zakresu komunikacji rynkowej i medialnej – informuje Maciej Skrzypek z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.

Specjalności:

Dziennikarstwo:
Przygotujemy Cię do wielu ról. W trakcie zajęć staniesz przed kamerą, ale weźmiesz też ja do ręki i przygotujesz własny materiał. W pracowni radiowej staniesz się też dziennikarzem prowadzącym autorski program radiowy. Będziesz tez uczestniczył w warsztatach pracując nad sztuką pisania. Bez względu na rodzaj dziennikarstwa poznasz zasady tworzenia newsów, reportaży i innych form dziennikarskich.

Marketing online:
Wiesz, że specjaliści od marketingu w internecie to bardzo poszukiwani na rynku pracy eksperci? Bez problemu znajdują zatrudnienie na rynku polskim i międzynarodowym. Możemy przygotować Cię do tego zawodu. Zajęcia poprowadzą praktycy, którzy pracują lub prowadzą własne agencje. Nauczą Cię prowadzenia projektów z wykorzystaniem social media. Dowiesz się jak tworzyć skuteczne kampanie wirusowe i optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych.

Reklama i promocja:
Pokażemy Ci jak tworzyć reklamy, które dotrą do odbiorców i przekonają ich do działania. Odkryjemy przed Tobą tajniki reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej i internetowej. Nauczymy Cię tworzyć kreacje reklamowe. Przed Tobą zajęcia z grafiki, fotografii, warsztatu pisania. Zdobędziesz umiejętność budowania marki produktu.

Nowe media:
Interesują Cię nowe technologie? Chciałbyś nauczyć się korzystać z nich w pracy zawodowej? Jesteśmy dla Ciebie. Podczas zajęć z rysunku, grafiki, animacji, dźwięku, obrazu, montażu czy programowania – zdobędziesz bezcenną praktykę. Na zajęciach będziesz realizował samodzielnie lub grupo projekty produkcyjne.

 

Po pierwsze praktyka

W trakcie studiów zostaniesz wyposażony w wiedzę teoretyczną. Zdobędziesz także cenne doświadczenie dzięki doskonałemu wyposażeniu pracowni oraz swobodnemu dostępowi do sprzętu. Nieoceniona jest także nauka i praca pod okiem praktyków.

– Na naszym Wydziale znajduje się profesjonalnie wyposażone studio telewizyjne i studio radiowe. Studio telewizyjne – studenci mają do dyspozycji 60 m2 powierzchni, na której znajduje się studio i reżysernia. Studio wykorzystywane jest w trakcie zajęć z pracowni telewizyjnej, warsztatu dźwięku i obrazu oraz ścieżek tematycznych. Realizowane są w nim również dwa programy studenckie: „Kurier Akademicki” emitowany na antenie TVP Poznań oraz program informacyjny „Flesz”. Do dyspozycji studentów oddajemy również przestronne i komfortowe studio radiowe. Składa się ono z dwóch pomieszczeń: studia i reżyserni. W pomieszczeniach odbywają się zajęcia z pracowni radiowej, reklamy radiowej, warsztatu dźwięku i obrazu, warsztaty z dykcji oraz specjalistyczne zajęcia z dźwięku – wylicza Maciej Skrzypek.

To nie wszystko. Studenci mogą korzystać ze sprzętu reporterskiego (kamery, rejestratory audio, mikrofony). W każdy piątek otwarte jest zaplecze studyjne (pracownie z komputerami Mac, studio radiowe, studio postprodukcyjne 5.1 oraz studio telewizyjne).

Czym możesz zajmować się po studiach?

Słuszne pytanie! Możliwości po kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na UAM jest naprawdę sporo. Ukończenie tego kierunku umożliwi Ci wiele perspektyw zatrudnienia m.in. jako dziennikarza telewizyjnego i radiowego, specjalisty ds. public relations, pracownika działów reklamy i promocji oraz rzecznika prasowego. Praktyczna wiedza pozwoli Ci otworzyć w przyszłości własną firmę medialną lub świadcząca usługi w zakresie promocji i reklamy.

 

 

Studia na kierunku „dziennikarstwo i komunikacja społeczna” mają przede wszystkim charakter praktyczny. Zajęcia odbywają się w nowoczesnych salach i pracowniach komputerowych. Wydział dysponuje także własnym, znakomicie wyposażonym studiem radiowym i telewizyjnym. Studenci, ucząc się zawodu, jednocześnie realizują swoje dziennikarskie pasje w kilku różnych redakcjach wydziałowych mediów studenckich. Teoria połączona z praktyką daje zatem znakomite rezultaty. Absolwenci naszych studiów przygotowani są merytoryczne i warsztatowo do wejścia na rynek pracy– fascynujący świat mediów, komunikacji czy marketingu.

 

Chcesz wiedzieć więcej o rekrutacji?

Poznaj Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa!